Ügyintézés

Kiutazás

A Dominikai Köztársaság területére való beutazáshoz magyar állampolgároknak nincs szükségük vízumra. ( Túrista céllal, 30 napot nem meghaladó kint tartózkodás esetén.)

Santo Domingo-t Budapestről általában 1-2 átszállással lehet elérni, 14 - 33 órás utazási idővel lehet számolni, átszállástól függően. www.esky.hu

Szállás foglalás: www.booking.com

Általános tudnivalók

Általános tudnivalók

1. A Dominikai Köztársaságban külföldiek minden korlátozás nélkül szerezhetnek ingatlant, magánszemélyek és gazdasági társaságok is. A vásárláshoz nem szükséges itteni lakóhellyel, telephellyel rendelkezni, elegendö az útlevél és még egy dokumentum (pl. jogositvány) bemutatása.
2. A felek megegyezés esetén aláirnak egy vételi szerzödést, és egy kb. 10 %-os elöleg befizetése esetén az ingatlan foglalva lesz.
3. Az átírási illeték az ingatlan értékének 3 %-a, ezt az értéket az állam állapítja meg, és nem a szerzödésben szereplö összeg az irányadó.
4. Az ügylet megkötése elött mindenképpen ajánlott az ingatlan státuszát (nagysága, tehermentessége, pontos megjelölése, esetleg bírósági eljárás alatt áll stb.) tisztázni egy ügyvédi iroda segítségével.
5. Az ügyvédi költség az ingatlan értékének 1-1,5 %-a plusz ennek a 18 %-a ÁFA
6. Az ügylet lebonyolítása általában 30-60 napot vesz igénybe.
7. Sok esetben az ingatlan egy dominikai cég nevén van. Célszerü (természetesen elözetes kontrol után) a céget egyszerüen átvenni. Ennek több adózási elönye van.
8. Az ingatlanok ára nagyon változó, hely, minöség, nagyság szerint, 50.000-5.000.000 US-DOLLAR.
Tengerpart, turisztikai övezet, föváros drágább.
Újépítésü, lakóparki házat (150-200 m2) kb. 250-400.000 USD áron lehet vásárolni.
Számtalan ingatlközvetítö illetve internetes portál kínál telket, házat, lakást.
9. A Dominikai Köztársaságban történö ingatlanszerzésnek számos elönye van.
Nyugat-Európai összesaonlításban az ingatlanok ára és az életviteli költségek lényegesen alacsonyabbak, az állami bürokrácia sokkal egyszerűbb, nem gyötrik az emberek életét minden nap, olyan mint Magyarország volt 40-50 évvel ezelött. Kapcsolatokkal szinte mindent el lehet intézni.
10. Befektetési szándékkal történö ingatlanszerzésnél 10 év alatt 200-250 % értéknövekedéssel lehet kalkulálni.
11. És természetesen az év 365 napján jó idö van, süt a nap, gyönyörüek a tengerpartok és meleg a víz.....

Ügymenet

Ha megtörtént az adott ingatlan kiválasztása, akkor elküldjük a szerződés szövegét magyarul – és spanyolul, illetve az ingatlan jogi hátterét bizonyító iratokat, szintén két nyelven.

Miután a vevő kifizette a foglalót – előleget, egy időpont egyeztetés után jön a személyes ügyintézés. Egy előre egyeztetett idő pntban, helyi kollégánk elviszi a vevőt az ügyletet kezelő ügyvédhez, ahol az ügymenet személyes részét intézik és véglegesítik az adás-vételt.

A már előkészített adás-vétel megkötéséhez az itthon is szokásos dokumentumok szükségesek. Útlevél, lakcím kártya.

Az ingatlan vásárlás esetén lehetőség van helyi bankoktól hitelfelvételre, amennyiben erre igény van ezt is segítünk intézni.

Néhány szempont

Az ingatlan vásárlás mindig egy fontos, nagy kiadásokkal járó procedúra. Még egy ismerős terepen is sok kérdés és sok feltétel merül fel, amiket végig kell gondolni. Ez többszörösen igaz ha mindez külföldön történik. Ebben az esetben fontos, hogy ha valakinek nincs helyismerete, akkor legyen olyan valakaki, aki kellő isemeretekkel rendelkezik az adott ország, város lehetőségeivel, erős és gyenge pontjaival, a jogi környezetét illetően. Ezért elsőkörben mindenkép célszerű megismernünk az ügyfél szándékait, hogy mi a fő célja az ingatlan vásárlással. ( Szimpla befektetés, későbbi tartós kint lakás, alkalmi kint tartózkodás, csak új építésű, vagy használt is megfelelő...stb.) Fontos, hogy mennyi pénzt hajlandó erre a célra befektetni?
Amikor ez tisztázódott akkor tudunk ingatlanokat ajánlani. Igyekszünk minél részletesebb információkkal szolgálni. Amennyiben meg van a kiválasztott ingatlan, és igény van rá, akkor kötünk egy eygüttműködési szerződést, amiben rögzítjük, hogy milyen szolgáltatásokat biztosítunk ügyfelünk részére. Fontos, hogy mi a vevőktől az ingatlan közvetítésért nem kérünk pénz, csak az ügymenethez kapcsolódó szolgáltatásokért, amennyiben erre igény van.

Ingatlan adás-vételhez kapcsolódó Szolgáltatásaink

- a helyi törvényeknek megfelelő szerződés megfogalmazás, fordítás

- szállás foglalás

- repülőtéri transzfer a repülőtérről (igény esetén visszafelé is.)

-az ügymenethez kapcsolódó kinti helyszinekre való eljuttatás

- ha igény van rá banki hitel ügyintézés, biztosítás ügyintézés

Felmerülhetnek nem közvetlen adás-vételi ügyletek, mint például lízing, ebben az esetben egyedi szerződést kötünk

Sok esetben A Dominikai Köztársaságban az adott  ingatlan cég tulajdonban van, ebben az esetben célszerű céget átvenni. Ilyenkor célszerű egy cég átvilágítást kérni, de persze mód van közvetlen személyes vagyon szezésre is.

Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ azért, hogy weboldalunk használata során a lehető legjobb élményt tudjuk biztosítani.